14 Created on април 05, 2023 By tehnickahan Системи паљења ОТО мотора 1 / 16 Центрифугални регулатор обавља регулацију угла претпаљења у зависности од: Брзине обртања коленастог вратила Температуре мотора Оптерећења мотора 2 / 16 Високонапонски импулс на секундару бобине и скок варнице се јавља у тренутку: Прекида примарне струје Успостављање примарне струје И прекида и успостављање примарне струје 3 / 16 Електронска управљачка јединица добија податак о референтном цилиндру са индуктивног давача броја обртаја и положаја ГМТ на радилици Са тригер клешта Проласком два недостајућа зуба индукује се шири импулс Давача детонације региструје паљење у првом цилиндру У комбинацији са податком добијеним од ламбда сонде 4 / 16 Управљачка јединица електронског паљења регулише максимално време трајања примарне струје због: Напона батерије Броја обртаја мотора Загревања бобине 5 / 16 Управљачка јединица електронског паљења за регулацију угла паљења на основу броја обртаја мотора добија податак од: Центрифугалног регулатора Давача положаја лептира гаса Давача на радилици Вакумског регулатора 6 / 16 Код електронског паљења МАП сензор мери: Број обртаја мотора Максимални атмосферски притисак Притисак усисног вода 7 / 16 Код бесконтактног система паљења Холов давач за свој рад: Захтева напајање Не захтева напајање Сам ствара потребно напајање 8 / 16 Центрифугални и вакумски регулатори у систему паљења: За регулацију смеше За регулацију издувних гасова За регулацију угла претпаљења 9 / 16 Кондезатор паљења служи да: Спроведе примарну струју Спроведе нагомилану магнетну енергију Спроведе секундарну струју 10 / 16 Код класичног система паљења са механичким прекидачем паљења вредност примарне струје је: Индиректно сразмерна Директно сразмерна Не зависи од дужине трајања затворености механичког прекидача паљења 11 / 16 Код класичног система паљења са механичким прекидачем паљења у ком тренутку треба да се јави варница на електродама свећице. У тренутку затварања контакта прекидача паљења У тренутку отварања контакта прекидача паљења И при затварању и при отварању контаката прекидача паљења 12 / 16 У ком такту је потребно да се упали смеша горива и ваздуха. При крају другог такта. На почетку трећег такта. На почетку првог такта На крају првог такта 13 / 16 Уградњом "топлијих"свећица од прописаних у мотор постижемо Непоуздано упаљење смеше и појава самопаљења јер температура свећице прелази њену радну температуру Поуздано упаљење смеше јер"топлота"свећице има боље оѕобине од хладних Непоуздано упаљење ѕмеше при хладном мотору и током загревања док се свећице не загреје и тада је паљење поуздано јер ѕамо топла ради поуздано 14 / 16 Када се на класични батеријски систем паљења са механичким контактима постави бобина транзистора система паљења: Систем за паљење ће радити веома кратко, због прегоревања контакта или бобине Добићемо поузданије паљење са јачом варницом због веће струје бобине Добићемо поузданије паљење уз претходно кориговање угла паљења због дужег трајања варнице 15 / 16 Код система паљења са двоварничном бобином напон варнице је у такту издувавања нижи него у такту сабијања због: Ниже температуре цилиндра у такту издувавања Нижег притиска цилиндра у такту издувавања Нижег садржаја упаљиве смеше у такту издувавања 16 / 16 Оптимална промена угла претпаљења код потпуног електронског система паљења обухвата и зависност промене угла претпаљења са температуром усисног ваздуха. Зависност је таква да: Са порастом температуре долази до повећања подпритиска у усисној грани и повећања угла претпаљења. Са порастом температуре долази до усисивања мање количине ваздуха па је потребно смањење угла. Са смањењем температуре мотор развија мању снагу и тражи мањи угао претпаљења. Са порастом температуре усисног ваздуха угао паљења се мења на касније да би се спречило самопаљење у цилиндру. Your score is The average score is 48% 0% Почни квиз изнова