30 Created on април 05, 2023 By tehnickahan Системи убризгавања ОТО мотора 1 / 50 Подешавањем почетног положаја пригушног лептира на већу отвореност, мотору са системом убризгавања LE Jetronic без ламбда сонде: Осиромашујемо смешу и због тога обарамо број обртаја мотора у празном ходу. Не утичемо на смешу али повећавамо број обртаја мотора због веће количине ваздуха и горива које се убризгава. Обогаћујемо смешу и тиме повећавамо број обртаја мотора у празном ходу. 2 / 50 На слици је приказан: Single point injection LH Jectronic Multi point injection L Jectronic 3 / 50 Променљивим временом отварања и затварања вентила мотора добија се: Смањује се кликтање вентила Боље пуњење цилиндра Може да се користи безоловно гориво Повећава се запремина цилиндра 4 / 50 Код комбинованих система паљења и убризгавања, вентил променљиве геометрије усисне гране има улогу да: Спречи појаву самопаљења у цилиндру својим стварањем Омогући лакше стартовање хладног мотора Повећа максималну снагу мотора Оптимизује обртни моменат мотора у свим режимима рада 5 / 50 Вентил за регенерацију бензинских пара EVAP служи за: Гашење мотора Контролу враћања издувних гасова у усисни вод мотора Контролу враћања бензинских пара из резервоара у усисни вод Регенерацију катализатора 6 / 50 Системски притисак бензина код К Jetronic система убризгавања је: 1 bar 5 bar 5 mbar 7 / 50 Хладнији ваздух који се усисава у мотор са системом убризгавања LE Jetronic: Утиче на смањење убризгане количине горива зато што ваздух теже улази у цилиндре. Утиче на повећање убризгане количине горива зато што је усисани ваздух тежи. Не утиче на промену убризгане количине горива јер запремина усисаног ваздуха остаје иста. 8 / 50 Систем убризгавања бензинског мотора са ламбда сондом, приликом очитавања комуникациони уређај параметара рада у празном ходу, приказује у дужем периоду стално сиромашну смешу. Мотор је загрејан. Одредити колико је време убризгавања у овом случају: Веће него очекивано јер рачунар тежи да доведе смешу до идеалне. Мање од очекиваног због чега је и смеша сиромашна. Једнако очекиваном јер је мотор загрејан и у празном ходу. 9 / 50 Брзина обртања мотора у празном ходу код комбинованог система паљења и убризгавања ME Motronic се регулише Променом времена убризгавања Променом положаја пригушног вентила Побудом електромагнетног вентила празног хода и количином горива Променом положаја пригушног лептира, променом угла паљења и времена убризгавања 10 / 50 Код централног (Mono) система убризгавања, у горњој комори регулатора притисак горива налази се: Вакуум Спољашњи ваздух Притисак усисног вода Расхладна течност мотора 11 / 50 Када на систему паљења и убризгавања Mono Motronic откаже прекидач празног хода, брзина обртања мотора у празном ходу ће бити: Мања од задате, јер управљачки рачунар одржава празан ход без сигнала прекидача Једнака задатој, јер управљачки рачунар има информацију о тачној брзини обртања Већа од задате, јер управљачки рачунар тежи да одржи идеалну смешу бензина и усисног ваздуха и обезбеди се од гашења мотора 12 / 50 Који су најважнији параметри на основу којих ЕУЈ одређује дужину убризгавања код централног Mono Jetronic система убризгавања? Притисак усисног вода и број обртаја мотора Положај лептира гаса и притисак усисног вода Положај лептира гаса и број обртаја мотора 13 / 50 Код комбинованог система паљења и убризгавања ME Motronic пригушним вентил се отвара: Сајлом Мотором једносмерне струје Корачним мотором Закретним регулатором 14 / 50 Специјални режим рада двоструко убризгавање код директног система убризгавања GDI се користи при: Кочење мотора Празном ходу и пуном оптерећењу Хладном старту и убрзању На већој надморској висини 15 / 50 Већа маса ваздуха се добија када је: Нижа температура и већи притисак Нижа температура и мањи притисак Виша температура и већи притисак Виша температура и мањи притисак 16 / 50 Системски притисак горива код централног (Mono) система је: Променљив око 1 bar Променљив око 3 bar Константан 1 bar 17 / 50 Појава динамичног паљења, односно фреквенција осциловања усисаног ваздуха зависи од: Дужине усисног вода и температуре мотора Дужине усисног вода и броја обртаја мотора Дужине усисног вода и оптерећење мотора 18 / 50 Проводник који спроводи сигнал са класичне ламбда сонде до ЕУЈ-е боје је: Беле Сиве Црне 19 / 50 Код централног (Mono) система убризгавања смеша се формира: Испред усисног вентила У цилиндру Испред лептира гаса 20 / 50 Ако у катализатор доспеју материје као што су гориво, адитив, уља и др. они трајно загађују и уништавају сам катализатор и та неисправност је позната као: Механичко оштећење Термичко старење Хемијско загађење 21 / 50 Коефициент вишка ваздуха λ дефинише се као количник: Стварне и теоријске количине ваздуха по 1kg гориво Теоријске и стварне количине ваздуха по 1kg горива Теоријске и стварне количине горива по 1kg ваздуха 22 / 50 Код мултипоинт система убризгавања горива са повратним водом, притисак горива _________ од потпритиска у усисном воду. Чекирај 23 / 50 Код индиректног система убризгавања ОТО мотора у систему довода говора са повратним водом системски притисак горива је _____ бар, а без повратног вода је ______ бара. Чекирај 24 / 50 Када нa систему паљења и убризгавања ME Motronic дође до меморисања кода грешке са значењем, давач температуре ваздуха, напон превисок", то наводи да је: Напон напајања давача заиста прелази стабилносних 5V. Дошло је да прекида проводника којим се напаја давач па је напон вишљи него што је нормално Дошло је до прекида у давачу температуре па је напон вишљи него сто је нормално Узрок квара на давачу температуре или његовој инсталацији 25 / 50 Ако је на систему Motronic при очитавању параметара рада у празном ходу притисак у усисној грани већи од очекиваног , време убризгавања ће бити: Мање од очекиваног јер управљачки рачунар мањом количином горива компензује повећање притиска. Једнак очекиваном јер се без обзира на повећани притисак мотор налази у празном ходу. Веће од очекиваног зато што усисава већа количина ваздуха. 26 / 50 Наведене су корекције управљачких параметара. Издвојити оне које управљачка јединица комбинованог система паљења и убризгавања користи након детектовања детонатног сагоревања: Угао претпаљења се повећава да би се спречило детонантно сагоревање Угао претпаљења се смањује EGR вентил се отвара ради смањења температуре у цилиндру EGR вентил се затвара да би се повећао кисеоник у компресионом простору Отвара се максимално регулатора празног хода. 27 / 50 Издвојити узроке неисправности система за напајање бензином који не доводе до смањења притиска убризгавања система Мono Jetronic. Блокирано повратно црево ка резервоару горива Блокиран бензински филтер Блокирана одушка резервоара Уграђена бензинска пумпа система К Jetronic Неисправан бесповратни вентил на бензиској пумпи 28 / 50 Ако се при константном протоку ваздуха Q у јединици времена кроз усисну грану повећава брзина обртања мотора n,систем убризгавања LH Jetronic: Повећаће време убризгавања сразмерно обртајима јер се повећава и снагамотора. Држаће време убризгавања на константној вредности јер се мења проток ваздуха Смањиваће време убризгавања пошто мање ваздуха улази у цилиндре по циклусу усисавања. 29 / 50 Код MED Motronic система директног убризгавања специјални додатни режим рада су: Кочење мотором Грејање катализатора двоструким убризгавањем Празан ход Двоструко убризгавање при пуном оптерећењу Делимично оптерећење 30 / 50 Када се на возилу са бензином ЕУРО 3 мотором и Motronic системом скине катализатор, рачунар препознаје неисправност због тога што: Сигнал лабма сонде 2 постаје близак напону од 0 V, јер вишак ваздуха не сагорева у катализатору. Долази до пада температуре издувних гасова услед бржег струјања гасова у издуву у ламбда сонди 2 добија сигнал стабилног напона. Сигнал ламбда сонде 2 почиње да осцилује слично као сигнал ламбда сонде 1, јер између њих више нема мрежице катализатора. 31 / 50 Када се мерењем времена убризгавања система Mono Jetronic у празном ходу добије мања вредност од очекиване разлог је: Лоше заптивање усисне гране на једном цилиндру тако да цилиндар не ради . Веома добар квалитет бензина те се убризгава у мањој количини Угао паљења подешен на раније тако да мотор развија већи обртни моменат са мањом количином горива Већи притисак бензина у систему од прописаног те се за краће време убризга потребна количина 32 / 50 Код комбинованих система паљења и убризгавања MED Motronic вентил за рециркулацију издувних гасова има улогу да: Смањи количину азотних оксида у издувним гасовима. Повећа снагу мотора Спусти температуру у цилиндру Смањи количину угљоводоника у издувним гасовима 33 / 50 Од наведених елемената различитих комбинованих система паљења убризгавања бензина издвојити оне који се налазе искључиво на системима са директним убризгавањем. Протокомер ваздуха са обртном L клапном Давач притиска у усисној грани Бризгач Механички погоњена пумпа високог притиска Електромагнетни вентил за регулацију питиска горива Индукциони калем 34 / 50 Проблем функционисања давача протока ваздуха са врућим филмом код Motronic система је могуће са приметити посматрањем параметара кад мотора комуникационим уређајем када се проток ваздуха: Повећава приликом повећања оптерећења мотора. Не мења при промени оптерећења мотора. Смањује се повећаном побуном EGR вентила. Повећава се смањењем побуде EGR вентила и повећава број обртаја мотора. 35 / 50 Приликом стартовања мотора са системом убризгавања LE Jetronic са ламбда сондом: Однос бензина и ваздуха у смеши се одређује да буде близак идеалном јер је чињеница да је тада највиша емисија штетних издувних гасова. Однос бензина и ваздуха одговара веома сиромашној смеши јер мотор захтева врло мало енергије за почетак рада. Однос бензина и ваздуха одговара веома богатој смеши због почетног ефекта кондензације(лепљења) бензина за усисни вентил и усисну грану. 36 / 50 Приликом кочења бензинским мотором управљачки рачунар система Моtronic: Прекида убризгавање Прекида паљење Затвара регулатор празног хода Прекида рад бензиске пумпе Отвара EVAP вентил 37 / 50 Постављањем бризгача са 30% већим протоком од одговарајућих, на мотору са системом убризгавања LE Jetronic без ламбда сонде и без претходног подешавања: Постижемо да мотор има већу снагу и обртни момент уз нешто већу потрошњу бензина због богатије смеше Постижемо да мотор ради уз знатно мање додавање гаса због већег протока бризгача Постижемо да загрејан мотор не може да ради ни у једном режиму услед пребогате смеше 38 / 50 Издвојити даваче који су заједнички за системе убризгавања KE Jetronic и LE Jetronic. Давач крајњег положаја пригушног лептира Давач протока ваздуха са обртном клапном Давач температуре течности за хлађење Холов давач у разводнику паљења Давач притиска у усисној грани 39 / 50 Издвојити елементе система убризгавања који не припадају систему Mono Jetronik: Давач темпертуре расхладне течности Протокомер ваздуха са врућом жицом Давач положаја лептира гаса Индуктивни давач положаја радилице Ламбда сонда 40 / 50 Када на систему паљења и убризгавања МЕ Motronic дође до меморисања кода грешке са значењем "давач температуре ваздуха ,напон превисок",то наводи да је : Напон напајања давача заиста прелази стаблисаних 5V. Дошло до прекида проводника којим се напаја давач па је напон вишљи него што је нормално. Дошло до прекида у давачу температуре па је напон исто вишљи него што је нормално . Узрок квара на давачу температуре или његовој инсталацији. 41 / 50 Неисправност ЕГР вентила код Motronic система могуће је утврдити комуоникационим уређајем. Посматрањем параметара видећемо да проток ваздуха: Остаје непромењен приликом промене побуде вентила. Пропорционално расте са повећањем побуде вентила. Пада приликом повећања побуде вентила. 42 / 50 Бензински мотор са комбинованим системом директног убризгавања и паљења MED Motronic у подручју нижег оптерећења ради са ______ пуњењем цилиндра а при вишем оптерећењу са _______ пуњењем цилиндра. Чекирај 43 / 50 Ако је на систему Motronic дошло до блокаде вентила рециркулације издувних гасова у делимично отвореном положају,количина ваздуха коју усисава мотор биће: Мања од очекиване јер се цилиндри увек пуне у издувним гасовима. Већа од очекиване јер се цилиндри пуне усисаним ваздухом без обзира на издув. Променљива у зависности од режима рада мотора и побуде вентила рециркулације издувних гасова. 44 / 50 Најефикаснији рад катализатора је при радној температури од _______ до _______ °C. Чекирај 45 / 50 Катализатор смањује количину штетних компонената у издувним гасовима и до 96% под условом да су _______, да је коефицијент вишка ваздуха ______ и да је ламбда регулација са _______ петљом. Чекирај 46 / 50 Ако је на систему Motronic при очитавању параметара рада у празном ходу притисак у усисној грани већи од очекиваног,време убризгавања ће бити: Мање од очекиваног јер управљачки рачунар мањом количином горива компензује повећање притиска. Једнак очекиваном јер се без обзира на повећани притисак мотор налази у празном ходу. Веће од очекиваног зато што се усисава већа количина ваздуха. 47 / 50 Код давача положаја папучице Е-Гаса ЕУЈ препознаје потенциометре тако што је једном на ред везано ______. Чекирај 48 / 50 Ако се при константном протоку ваздуха Q у јединици времена кроз усисну грану повећава брзина обртања мотора n,систем убризгавања LH Jetronic: Повећаваће време убризгавања сразмерно обртајима јер се повећава и снага мотора. Држаће време убризгавања на константној вредности јер се не мења проток ваздуха. Смањиваће време убризгавања пошто мање ваздуха улази у цилиндре по циклусу усисавања. 49 / 50 Давачи температуре расхладне течности комбинованих система паљења и убризгавања састоје се од отпорника са ______ температурним коефицијентом. Чекирај 50 / 50 Када се мерењем времена убризгавања система Mono Jetronic у празном ходу добије мања вредност од очекиване разлог је: Лоше заптивање усисне гране на једном цилиндру тако да цилиндар не ради. Веома добар квалитет бензина те се убризгава у мањој количини. Угао паљења подешен на раније тако да мотор развија већи обртни моменат са мањом количином горива. Већи притисак бензина у систему од прописаног те се за краће време убризга потребна количина. Your score is 0% Почни квиз изнова